вторник, 12 януари 2010 г.

За прословутия интерфейс, трафичните данни и "невъзможните" 2 часа

Според медиите днес се е провело обсъждане на измененията в ЗЕС.На въпросното обсъждане, представители на трите мобилни оператора в хор твърдят, че не могат да изпълнят поискания от МВР срок за предоставяне на трафични данни.Освен това, като аргумент срещу този срок, се изтъква необходимостта от допълнителни разходи.
Забележете! Поне трима нови служители за 24 часово дежурство!
За всеки специалист в телекомуникациите е ясно, че твърденията на операторите са меко казано смешни.
Първо: Всеки телекомуникационен(не само мобилните) оператор има в мрежата си т.нар. билинг система. Система,която дава в реално време информация за продължителността и избрания номер за ВСЯКО обаждане.На базата на тези данни операторите(ВСИЧКИ) изготвят сметките на своите абонати.
Извличането на справка от тази база данни не изисква допълнително програмно осигуряване, компютри или някаква друга инвестиция.
Второ:Единственото, което е нужно за предоставяне на необходимата информация са съответния брой оператори за 24 часово дежурство, както и сигурен начин за изпращане на информацията.Сами преценете допълнителните разходи на операторите, съотнесени към разходите за която и да е друга тяхна дейност, както и към приходите им.
Тъй като предоставянето на трафична информация не е нито финасов, нито технически, нито дори организационен проблем, то защо тогава сме свидетели на подобна реакция?
Нарочно отделям от този коментар мненията на интернет доставчиците, защото там събирането на трафична информация не е присъща част от дейността, тъй като трафика (ако се плаща), се измерва в количество информация и няма необходимост от събиране на данни за направлениета.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Вашето мнение е важно за мен.Моля пишете на кирилица и спазвайте добрия тон към всички.
Благодаря!